Smarta tips!

Företaget med Livskvalitet i fokus

Smarta tips för att hålla bättre!

Kika in på våra smarta tips på hur du själv kan balansera upp din kropp och på så vis få en bättre Livskvalitet utan smärta och energitapp!
Vill du utveckla dessa tips ytterligare?!
Signa upp dig för träning tillsammans med mig i vår Träning online!

Träning online

Välkommen till Hälsofokus!

Så här arbetar vi i Hälsofokus för att du ska få full tillgång till dina resurser!

Så skapar du full tillgång till dina resurser!

Här berättar jag mer om hur kopplingen mellan våra mentala och kroppsliga mönster fungerar samt hur vi arbetar för att balansera upp dem. Vill du veta mer kika in på www.halsofokuspraktik.se eller ring 08-574 124 70 så berättar jag mer.

Hälsofokus praktik

Litet men mysigt och välkomnande. Passar även på att berätta lite om våra resor med Livskvalitet i fokus. Just nu lite stiltje pga av Corona men så snart det släppper så reser vi till underbara Santa Ponsa och Mallorca ☀️! Fortsätt längta och följ med så snart covid släpper sitt grepp😃!

Coachrummet på Hälsofokus praktik🙏

Här arbetar vi med den mentala träningen/coachningen. Knopp och kropp jobbar i takt med varandra då gäller det att skapa balans i hela systemet.

Självbalansering för ländryggen.👌

Gör denna rörlighetsövning innan du går ur sängen på morgonen och framförallt när du går och lägger dig på kvällen. Även någon gång under dagen är också bra för att ha check på balansen i ländryggen.

Sockerdricka i armarna, musarm, tennisarmbåge samt stel bröstrygg och bröstmuskulatur.💪🏻

Oftast kommer problem i armarna från vår bröstrygg. Gör dessa övningar så kan du själv hjälpa till att få ordning på mycket av problematiken i armar och bröstrygg.

Få igång cirkulationen i bröstrygg och armar.

Jobba med 3D rörelser i varje led. Rakt fram, sidled samt i rotation. Diagonala rörelser är också bra för att få igång rörlighet och styrka.

Stabilisera upp muskulaturen runt dina knän!

Med hjälp av 3D träning kan du enkelt och effektivt stabilisera upp muskulaturen kring knäna. Kika in för att slippa skador och obalanser.

Två viktiga stretchar för vaderna

Många har problem med taighta vader som kan ge upphov till obalanser och muskelbristningar. Förebygg samt var noga med att stretcha både före och efter träning! Det vinner du på i längden!

Rörlighetsövning för bröstryggen

Stabilitet i bålen och runt kotpelaren

Smarta effektiva rörelser för att stabilisera upp och stärka även vår inre muskulatur i bål samt runt kotpelare och axlar. Ofta är det där vi behöver stärka upp mest då de ”stora” muskelgrupperna lätt tar över annars.

Alltid efter benträningen!

Många är lite slarviga på stretchen efter löprundan, fotbollen eller innebandyn. Våra benmuskler är helt enkelt ofta för korta vilket även påverkar ryggen i nästa led, så glöm inte stretchen!